Hoe werkt Adwords - Google Ads?
Wanneer je adverteert met een Google Ads campagne (het vroegere Adwords), komt je advertentie bovenaan de zoekresultaten in Google te staan wanneer men zoekt op bepaalde woorden welke je kiest (keywords). Maar liefst 95% van de mensen die producten of diensten zoeken, gebruikt de Google zoekmachine. Met een Google ads campagne bereik je daarom je doelgroep, net op het moment dat ze jouw product of dienst zoeken.
En dat is net het grote voordeel van Google Ads of SEA (Search Engine Advertising) ten opzichte van andere vormen van adverteren. Jouw publiek loopt al warm voor jouw product of dienst, daarvan hoef je hen niet meer te overtuigen.
Wat kost het? Je betaalt niet voor de vertoningen van uw advertentie, maar enkel als iemand er op klikt en doorklikt naar jouw website. Het komt er dan ook op aan de juiste mensen te bereiken met de juiste boodschap waarbij je het beste resultaat (lead, verkoop) haalt.
Succes behalen met Google Ads is wel niet zo evident. Alle campagnes dienen van bij het begin goed opgesteld en nadien voortdurend bijgestuurd te worden. Het vraagt tijd, ervaring en een grondige kennis van Google Ads, Google Analytics en Google Tag Manager. Als je het aan Google zelf overlaat, is de kans groot dat je snel veel geld kwijt en teleurgesteld bent in het resultaat. Doe daarom beroep op een Google Ads Specialist.