Breng je e‑commerce naar een hoger niveau

Google Shopping & Performance Max campagnes

Praat met een Google Shopping Expert  >

google shopping specialist

S

Betere resultaten met je webshop



Via een lijst met producten (lees: een exportbestand uit de productdatabase van je webshop) verschijnen jouw advertenties helemaal bovenaan in Google. Maar om je Google Shopping campagne succesvol te laten verlopen, is heel wat extra nodig:

  • 1. Volledige en door Google goedgekeurde product feeds

  • 2. Gevarieerde titels van de producten die de werkelijk ingetikte zoekwoorden bevatten

  • 3. Uitgebreide productbeschrijvingen waarin ook de belangrijkste zoekwoorden opgenomen zijn

  • 4. Uitsluitingswoorden voor zoekwoorden of producten die niet relevant zijn

  • 5. Marktgerichte prijzen. Hou de concurrentie in de gaten!

  • 6. Structuur. Deel de producten onder in categorieën, merken, prijsklasse

Met goed beheer leveren Google Shopping campagnes alsmaar een hogere ROI op. Omdat de meetbare resulaten informatie geven over welke producten het meeste opleveren. Naargelang de resultaten zijn meerdere strategieën mogelijk. Zo kan een brand/non-brand strategie met een apart budget en prioriteitsniveau succesvol zijn. Of het creëren van meerdere campagnes op basis van populaire producten. Of een aparte campagne met producten met een hoge marge.

Meer weten? Praat met een Google Shopping expert  




O

Onze Sterktes

Google Ads specialist en Google Partner

Meer dan 15 jaar ervaring met Google Ads

Geen contract vereist

Optimalisatie door integratie van SEA met SEO

Opgestroopte mouwen en persoonlijke service

google partner



V

Performante Performance Max campagnes


Met de nieuwe Performance Max campagnes neemt Google een groot deel van het werk op zich. Performance Max campagnes zijn volledig automatisch: op basis van je input creëert Google advertenties die op diverse kanalen vertoond worden. Naast Google Search en zoekpartners is dat ook mogelijk in het Display-netwerk, op Discover, Gmail, YouTube, andere videokanalen en Google Maps. Een straffe campagne die Smart Shopping campagnes vervangt en uitbreidt:


google performance max

Nadeel is wel dat je alles uit handen geeft en weinig kunt bijsturen. Ook lost Google weinig details over waar de advertenties verschijnen, bij welke zoekopdrachten enz. Desondanks geven Performance Max in veel gevallen goede resultaten. Heb je al een Shopping campagne lopen, dan is het zeker aangewezen dit uit te testen. Voor nieuwe webshops kan je beter starten met de klassieke Shopping campagnes om de eerste conversies te genereren.


Praat er met ons over  

E

Enkele Cases

Opstart Webshop


Omni-Electric verkoopt een breed gamma elektrisch materiaal aan de doe-het-zelver. We startten met Shopping campagnes opgedeeld volgens het aanbod. Al snel werd de webshop een succes met een lage Cost per Conversie en een hoge ROAS.

"Wanneer je veel conversies genereert in een korte periode, is overschakelen naar Smart Shopping een goede keuze. Door het grote aantal conversies kan Google optimaal presteren en de resultaten nog verbeteren."

Optimalisatie B2C: Meer conversies voor minder geld


Haarboetiek is de haarproducten specialist bij uitstek met meer dan 10.000 artikelen in zijn gamma. In deze hoog concurrentiële markt verbeteren we continu het aantal Conversies waarbij de Cost per Conversie (een verkoop) afneemt.

"Shopping campagnes moeten dagelijks bijgestuurd worden. De concurrentie zit ook niet stil. Als een goed lopend artikel plots niet meer verkoopt, moet dat meteen bijgestuurd worden."

Vragen over Google Shopping?

Vraag het ons gerust, geheel vrijblijvend, we kijken graag hoe we je kunnen helpen.