Via Google Display Advertising kan je op diverse sites goedkoop adverteren naar je doelgroep. Je betaalt immers niet per vertoning, enkel per klik. De advertenties verschijnen ook in apps, op Gmail en YouTube.
In Display bestaan er verschillende targeting mogelijkheden. Het is zaak om de beste targeting te kiezen die het meest resultaat oplevert. Waarbij je op voorhand een duidelijk objectief stelt: wens je een maximum aantal vertoningen, een maximum aantal klikken naar de site, een laag bouncepercentage, een hoge sessieduur of een maximum aantal leads? Vergeet daarbij niet dat Display Advertising een vorm van advertising is en dus veel minder verkoop-georiënteerd is dan een Search of Shopping campagne.
Display campagnes dienen continu bijgestuurd te worden. Als je Google laat doen, verschijn je op duizenden sites die niet helemaal geschikt zijn. Sluit slechte sites en apps uit en test advertenties met verschillend beeld, koplijn en call to action. Kijk welke strategie het beste resultaat geeft en verfijn deze.
Genereren-van-Vraag campagnes werken op dezelfde manier als display campagnes, enkel de kanalen waarop ze vertoond worden, verschillen. Met discovery ads bereikt u mensen via de feeds van de You Tube homepagina, Hierna bekijken, in Discover en op de tabbladen Reclame en Sociaal in Gmail.
In deze context van nieuws, laatste trends, inspiratie en ideeën scoort een campagne met een grote visuele impact en met mooie, aantrekkelijke beelden heel goed. In tegenstelling tot display leveren genereren-van-vraag campagnes sneller leads op en geven ze betere resultaten.
Van cruciaal belang voor het behalen van succes met discovery ads, is het selecteren van de juiste doelgroep. Experimenteer met verschillende doelgroepen om te zien welke het best werkt voor jouw bedrijf en doelstellingen. Het enige nadeel van deze campagnes is dat je heel weinig zicht hebt op waar je verschijnt, met welke advertentie, tegen welke kost. Er valt bitter weinig bij te sturen. De campagnes worden door machine learning gestuurd. Ook heb je geen controle op de vormgeving van de advertenties. Je kan niet, zoals bij display, je eigen advertenties gebruiken. Aan de hand van de visuals en headlines die je opgeeft, maakt Google zelf de advertenties aan. Aan ons om goede content en impactvolle beelden te leveren, maar vooral om de juiste doelgroep te bepalen.
Display Advertising laat Remarketing toe. Met een Remarketing campagne worden jouw advertenties weergegeven aan personen die jouw website reeds bezochten. Aangezien deze mensen al interesse hebben getoond in jouw diensten of producten, is de kans groter dat ze reageren. De advertenties kunnen bijvoorbeeld de producten tonen die men eerder bekeken heeft. Of een extraatje beloven om hen toch over de streep te trekken.
Een Duitse hotelketen met hotels in diverse landen van Europa wenste bekendheid te verwerven in België en Nederland. Niets beter geschikt dan een displaycampagne om op korte termijn en goedkoop zeer veel vertoningen te genereren. De campagne startte breed en werd steeds aangepast om de meest succesvolle vertoningen over te houden.
"Ook Display campagnes moeten bijgestuurd worden. Zoniet gaat Google snel met al het budget lopen en verschijn je op sites die niet aansluiten bij je doelgroep."
De Bontfederatie wenste meer verkeer te genereren naar een specifieke mini-site waarin men volop informatie kon vinden over de duurzaamheid van bont. De campagne richtte zich naar verschillende doelgroepen met verschillende targeting instellingen. Ook werden meerdere boodschappen en visuals getest per doelgroep. Om uiteindelijk de meest succesvolle campagnes over te houden.
"Display campagnes lenen zich uitstekend om verschillende advertenties te testen. Je merkt al gauw welke beelden meer de aandacht trekken."
Vraag het ons gerust, geheel vrijblijvend, we kijken graag hoe we je kunnen helpen.